wibiya widget

Wednesday, January 12, 2011

The GREATEST of BATU FERRINGGHI


Haha.Takde tempat lain?Mesti orang tanya mcm tu kan.MEMANG TAKDAK!hehe.Batu Ferringghi best what.Favourite place tuuu.Tenang je kat situ.Serious.Haha.Tadi.Jalan jalan dengan Aimee,Abg Mi (Bakal Supervisor aku nanti) dengan Kucai (Kawan kakak Aimee).Pukul 12 Aimee pick aku dekat rumah then pick lagi 2 manusia tulahh.Topup minyak dekat seberang jaya.Abg Mi support.Wahhh wah.Save bajet.Hehehe.Pastu straight pegi jetty lepas pick kucai.Duit ferry pun Abg Mi bayar.RM 7.70.Lebih RM 0.70 dari tol bridge.Okay.Taknak cerita panjang.Dah sampai Penang terus pegi 1st Avenue.First time masuk!Baru bukak kan.Tak banyak kedai yang ada.Usha usha dalam parkson.Macam biasa je.Bukan nak shopping pun.Duit tadak!haha.Dah boring merayau rayau kat situ rasa macam LAPAR pulakkk.Aimee ajak makan dekat Stadium.Dia cakap sedap.**Mana tak sedapnya.Tempat dia dengan Isnu makan kat situlah!Tu yang sedap tu.Hehehe.Aku order Nasi Goreng Ayam dengan Milo ice.Tapi yang sampainya TEH ICE.haha.Tidak mengapalah.Aku sedut je.hee.Perut pun dah kenyang."Gendang gendut tali kecapi.Kenyang perut senang hati"
hehe.Lepas makan terus straight pegi Batu Ferringghi!Yeaaa.AKU SUKA AKU SUKA.hee~Ingat nak lepak dekat sunset je.Tapi dah ternampak HARD ROCK HOTEL punya signboard terus aku suruh Aimee naik atas lagi.Dia pun on je.Cari parking semua.Turun kereta!Sampai dah Hard Rock.Baru je bagi phone kat Aimee suruh dia simpan dalam pocket dia tiba tibaaaaaa.Hahahaa.YUMNI call!Awal je hari ni kan?Pelik pelik.Hehehe.Takpelah.Janji call.Boleh pulak dia tanya kena balik ke jumaat ni?Erghhhhh.Soalan SPM!haha.
Okayy.Back to cerita asal.Lepas letak phone.Terus masuk dekat lobby.Lawa.Tak kesah lahhh.Pantai lagi lawa.Jalan jalan terus pegi pantai.Tangkap tangkap gambar semua.BEST!Sangat.Hee.Lama jugak kami kat situ.Then belahhh.Orang pun dah malas tengok muka kami kan?hehe.Then terus gerak ke GURNEY DRIVE.Lepak tak sampai 5 minute terus belah.Macam bosan je.Aimee ajak pegi Padang Kota Baru.Pekena cendol!Kat sini sangat sangat lawak kelakar funny buat aku nak pecah perut pun ada.Hahahahahaha.Nak tau?Kejap kejap nak cerita.Hee~Macam ni.Kami baru je duduk dekat kerusi food court Padang Kota tu.Tak sempat nak buat apa pun dah datang dekat 10 orang yang nak mintak order.Ya Allah.Serious.Serabut gila.Aku nak gelak sebenarnya time tu.Tahan je.Ada yang tanya air.Yang tanya rojak pasembur lah macam macam.Ramai sangat.Niat nak makan cendol je pun.Hahaha.Paling best ada pakcik ni.Cara dia mintak order tu macam dalam cerita SENARIO tuu.Adaa.Yang movie senario pasal kedai makan tu.Tak ingat tkpela.hehe.Tapi best tengok dia.Cepat gila dia cakap.UNIC.haha.Lepas lepak dekat padang kota KAMI PUN PULANGGGGG.Bye bye Penang.Gonna miss you a lot!




PICTURE =)





































Hard Rock <3
Gurney Drive




















Muka Excited!haha


















BATU FERRINGGHI <3

No comments:

Post a Comment